آغوشی نوزاد

شاید تا سالهای پیش، هر زمان که صحبت از خرید سیسمونی نوزاد بود، تنها موردی که به ذهن می رسید، کالسکه و ساک وسایل کودک بود. اما امروز شاهدیم که چگونه اقلام جدیدی مانند آغوشی نوزاد، جای خود را در این خرید باز کرده اند، تا جایی که به جز جدایی نشدنی از تهیه سیسمونی تبدیل شده اند. آغوشی بچه  یک وسیله بسیار کاربردی است که برای در آغوش گرفتن نوزاد، بدون محدود شدن حرکت دست به کار برده می شود. حتی می توانید از برخی از آغوشی های مدرن مانند برند اسپرینگ برای قراردادن نوزاد بر روی کمر استفاده کنید. آغوشی های از زمان های قدیم به شکل پارچه ای موجود بوده و مادران با استفاده از پارچه یا چادر، کودک را به خود می بستند. اما آغوشی کودک بسیار مدرن تر شده و با در نظر گرفتن استانداردهای اصولی برای حفظ سلامت ستون فقرات کودک ساخته می شوند. در این مطلب به بررسی مهم ترین نکاتی که در زمان خرید آغوشی نوزاد باید به آن توجه کنید، پرداخته ایم.

خرید آغوشی نوزاد

آغوشی وسیله ای است که مستقیما با نحوه قرارگیری نوزاد به صورت عمودی در ارتباط است و به همین دلیل اگر در خرید آن دقت کافی به خرج ندهید، ممکن است آسیب هایی به ستون فقرات نوزاد وارد شود. در خرید آغوشی کودک، ضمن توجه به راحتی نوزاد یا والدین او، باید مواردی از قبیل زیبایی، سبک بودن، طراحی استاندارد و البته قیمت در نظر گرفته شود تا بهترین انتخاب را برای نوزاد خود داشته باشید. اما چه مواردی را باید در زمان خرید آغوشی نوزاد در نظر داشت؟

کیفیت آغوشی بچه

این وسیله از قطعاتی مانند پارچه، بدنه و بندهای مخصوص تشکیل شده است که همگی آنها باید دارای کیفیت لازم برای نگهداری نوزاد باشند. اینکه از چه متریالی در ساخت بخش های مختلف این وسیله بهره گرفته شده است، می تواند به راحتی شما و کودکتان در استفاده منجر شود. هرچه کیفیت ساخت و جنس پارچه و بخش های مختلف آغوشی کودک بهتر باشد، نه تنها در استفاده از آن راحت ترید، بلکه خیالتان بابت ایمنی و سلامت نوزاد راحت تر خواهد بود.

راحتی نوزاد و شما

حتما در خرید آغوشی نوزاد به راحتی نوزاد و خودتان توجه داشته باشید. نشیمنگاه کودک، بندها، قفل و گیره ها باید به گونه ای باشد که در استفاده های طولانی مدت باعث اذیت شما یا نوزاد نشود.

وزن آغوشی نوزاد

آغوشی وسیله ای است که شما آن را روی شانه ها قرار می دهید و اگرچه وزن آن بین دو شانه و کمر توزیع می شود، اما سبک بودن خود آغوشی یک مزیت مهم محسوب می شود. اگر در ساخت این محصول از متریالی استفاده شود که باعث افزایش وزن بیش از اندازه محصول گردد، قطعا استفاده از آن برای شما آزاردهنده است.

قابل شست و شو بودن آغوشی

با توجه به اینکه این وسیله بسیار در معرض کثیف شدن قرار دارد، بهتر است از أنواع قابل شست و شوی آن استفاده کنید. پارچه ای که در ساخت آغوشی از آن استفاده شده است، باید نرم، قابل شست و شو و راحت باشد تا کودک در زمان استفاده شرایط مطلوبی را تجربه کند.

خدمات پس از فروش آغوشی

توجه داشته باشید که حتما آغوشی نوزاد شما دارای خدمات پس از فروش معتبر و گارانتی باشد. این مساله نه تنها خیال شما را در زمان استفاده راحت می کند، بلکه نشان از کیفیت بالای محصول است. از خرید آغوشی نوزاد که فاقد خدمات پس از فروش است، خودداری کنید.

انعطاف پذیر بودن آغوشی کودک

لازم است تا آغوشی نوزاد، به گونه ای طراحی شود که در سنین بالاتر هم بتوانید از آن استفاده کنید. این وسیله باید به گونه ای طراحی شود که نوزاد از سه ماهگی تا یکسالگی توانایی نشستن راحت در آن را داشته باشد. برخی از آغوشی های قدیمی به گونه ای ساخته شده اند که کودکان با اندازه بزرگ تر از 6 ماه در آن احساس راحتی نمی کنند و این مساله باید در زمان خرید آغوشی بچه مورد توجه قرار گیرد.

هم چنین انعطاف پذیری به معنای قابلیت استفاده از آغوشی به صورت دوطرفه می باشد. به این معنا که بتوان هم از آن در جلوی بدن و هم پشت استفاده کرد. امکان قرار دادن کودک به صورت رو به محیط یا رو به مادر هم از ویژگی های مثبتی است که باید در زمان خرید آغوشی بچه به آن توجه کنید.

قطعا در زمان خرید، قیمت آغوشی هم فاکتور مهمی است که باید در نظر گرفته شود. قیمت این وسیله کاربردی به عواملی بستگی دارد که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

در این جدول می توانید با مهم ترین عواملی که در خرید آغوشی نوزاد نقش دارند، آشنا شوید.

نکات خرید آغوشی بچه جزئیات
کیفیت آغوشی نوزاد در زمان خرید آغوشی خوب باید به کیفیت متریال به کار رفته در آن توجه کرد تا استفاده از آن احساس خوشایندی در شما و کودک ایجاد کند.
راحتی شما و کودک طراحی آغوشی باید به گونه ای باشد که استفاده طولانی مدت از آن، احساس راحتی را در شما ایجاد نماید.
وزن آغوشی بچه سبک بودن آغوشی نوزاد، باعث کاهش فشار وارده به کمر و شانه هایتان خواهد شد و باید در زمان خرید آغوشی خوب مورد توجه قرار گیرد.
امکان شست و شوی آغوشی با توجه به زیاد بودن احتمال کثیف شدن آغوشی، باید این وسیله قابلیت شست و شو داشته باشد تا بهداشت کودک رعایت شود.
خدمات پس از فروش نوزاد بهره مندی از خدمات پس از فروش به معنای کیفیت خوب محصول است که از فاکتورهای خرید سیسمونی و آغوشی نوزاد به حساب می آید.
انعطاف پذیری آغوشی بچه امکان استفاده آغوشی در جلو و پشت و برگرداندن نوزاد به سمت رو به مادر یا محیط، در زمان خرید آغوشی مزیت محسوب می شود.
قیمت آغوشی مناسب بودن قیمت آغوشی به نسبت کیفیتی که دارد، در زمان خرید از اهمیت زیادی برخوردار است.

قیمت آغوشی نوزاد

خرید سیسمونی برای نوزاد با توجه به تنوع کالاها، شاید کمی گران به نظر برسد. به همین دلیل قیمت اقلام برای بسیاری از والدین یکی از فاکتورهای مهم محسوب می شود. آغوشی به نسبت دیگر وسایلی که برای کودک تهیه می کنیم، قیمت ارزان تری دارد، اما در عین حال وسیله ای بسیار کاربردی است که می تواند جایگزین کالسکه و کریر محسوب شود. قیمت آغوشی نوزاد به عواملی از جمله  ایرانی یا خارجی بودن، بهره مندی از گارانتی و خدمات پس از فروش، قابلیت های آغوشی، کیفیت پارچه و بخش های مختلف و برند تولید کننده باز می گردد.

در ذهن اکثر ما کالاهای خارجی کیفیت بهتری دارند و ترجیح به تهیه آنها به جای اجناس ایرانی  داریم. اگرچه برخی از برندهای خارجی از کیفیت بسیار خوبی بهره می برند، اما باید در نظر داشته باشیم که قیمت آغوشی نوزاد خارجی به دلیل هزینه های گمرکی بسیار گران تر از جنس های ایرانی خواهد بود. قیمت آغوشی ایرانی در صورتی که از کیفیت خوبی بهره ببرد، قطعا گزینه بهتری خواهد بود و می تواند انتخاب هوشمندانه ای برای والدین باشد. برند اسپرینگ که از تولیدکنندگان قدیمی در حوزه سیسمونی نوزاد است و حدود 30 سال سابقه کار دارد، آغوشی هایی با قیمت مناسب را تولید کرده و در کنار توزیع به بازار داخلی، به کشورهای دیگر هم صادر می کند.

شما با خرید آغوشی اسپرینگ، مستقیما از تولید کننده محصول را تهیه می کنید که این کار باعث می شود هزینه های دلالی در این بین وجود نداشته باشد و بتوانید با ارزان ترین قیمت، محصول را از تولید کننده خریداری کنید. به همین دلیل شما می توانید خرید آغوشی ارزان را با کیفیت بسیار بالا و قابل رقابت با محصولات خارجی تجربه کنید. برای اطلاع از به روز ترین قیمت آغوشی نوزاد می توانید از طریق همین صفحه از سایت اسپرینگ اقدام نمایید.

آغوشی چیست

دنیای سیسمونی جدید نوزاد، بسیار متنوع شده و گسترش پیدا کرده است. شاید با شنیدن نام آغوشی نوزاد، با خود فکر کنید که آغوشی چیست و چه کاربردی دارد؟ آیا این وسیله با توجه به جدید بودن نامش، کابردی است و ارزش هزینه کردن در سیسمونی را دارد؟ در پاسخ باید گفت که آغوشی از زمان های گذشته هم مورد استفاده بود، با این تفاوت که از پارچه یا چادر برای درست کردن آن استفاده می شد و استاندارد نبود. زیرا کمر کودک در حالت غیر استاندارد قرار می گرفت و امکان وارد شدن آسیب به او وجود داشت. آغوشی در سیسمونی نگهدارنده نوزاد در بغل یا پشت بدن است، به گونه ای که دست ها آزاد باشند. با این کار شما می توانید بدون زحمت نوزاد خود را با خود حمل کنید و تسلط کاملی به وضعیت او داشته باشید. شکل آغوشی نوزاد، به گونه ای است که وزن در شانه و کمر پخش می شود و فشار زیادی به بدن شما وارد نمی شود. این وسیله به قدری کاربردی است که می تواند جایگزین کالسکه و کریر به خصوص در مسافت های کوتاه شود.

آغوشی اسپرینگ

آغوشی مارک اسپرینگ یکی از شناخته شده ترین أنواع این محصول است که در بازار ایران و خارج از کشور مشتریان زیادی دارد. این آغوشی چند حالته از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه تهیه شده است که تحمل وزن بالایی دارد و نوزاد می تواند به اشکال مختلف درون آن قرار بگیرد. آغوشی اسپرینگ محصول کشور ایران، با به روز ترین استانداردهای جهانی است که می تواند به خوبی نیازهای شما برای به آغوش گرفتن کودک را تامین کند.

آغوشی اسپرینگ دارای خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر است و به شما این اطمینان را می دهد که کالای خریداری شده از کیفیت قابل قبولی بهره می برد. آغوشگیر مارک اسپرینگ با تحمل وزن بالا به صورت 4 حالته قابل استفاده است. شما می توانید نوزاد را رو به خود یا رو به محیط قرار دهید. هم چنین امکان قرارگیری نوزاد در پشت یا جلوی بدن فرد وجود دارد که کاربری این وسیله را افزایش داده و استفاده از آن را راحت تر کرده است. آغوشی چند حالته اسپرینگ در رنگ بندی های متنوع تولید می شود و برای هر سلیقه ای مناسب می باشد.

عکس آغوشی نوزاد

در این تصویر عکس آغوشی نوزاد را مشاهده می کنید که چگونه جابجایی کودک را تسهیل کرده و باعث نزدیکی نوزاد به مادر یا پدرش شده است. حالت قرارگیری نوزاد در بغل مادر یا پدر استاندارد می باشد و آسیبی به ستون فقرات او وارد نخواهد شد.

آغوشی با چادر

بستن آغوشی با چادر یکی از چالش های مادرانی است که از این پوشش استفاده می کنند. البته شرکت های تولید کننده این وسیله، به پوشش چنین مادرانی احترام گذاشته و آغوشی های سیسمونی نوزاد را با قابلیت استفاده با چادر طراحی کرده اند. شما می توانید از آغوشی با چادر اسپرینگ که یکی از بهترین برندهای بازار است، استفاده کنید. نحوه بستن آغوشی با چادر بحثی است که به طور جداگانه در مطلبی به آن پرداخته ایم و می توانید آن را مطالعه کنید.

آغوشی برای چه سنی مناسبه

همه وسایل سیسمونی نوزاد برای سن خاصی مناسب هستند و باید با در نظر گرفتن شرایط سنی نوازد و اندازه او استفاده شوند. یکی از پرسش هایی که در خرید سیسمونی برای والدین ایجاد می شود، این است که آغوشی برای چه سنی مناسبه و تا چند ماه استفاده می شود؟ در پاسخ باید گفت که استاندارد کلی برای استفاده از آغوشی از سه ماهگی تا یکسالگی است. اما بازه دقیق استفاده از آغوشی به اندازه و وزن نوزاد شما و میزان انعطاف پذیری آغوشی بستگی دارد. به عنوان مثال با خرید آغوشی اسپرینگ که دارای اندازه ای بسیار منعطف برای نگه داری نوزاد در حالت های مختلف است، می توانید تا سنین بیش تری نوزاد را در این آغوشگیر قرار داده و حمل کنید. اما برخی از آغوشی های موجود در بازار، فاقد این انعطاف پذیری می باشند و استفاده از آن برای مدت محدودتری امکان پذیر است.

آغوشی شیردهی نوزاد

آغوشی کودک وسیله ای است که می توان در زمان شیردهی هم از آن استفاده کرد. مادرانی که قصد شیردهی نوزاد خود را دارند، می توانند با استفاده از آغوشی شیردهی نوزاد، به سادگی این کار را انجام دهند. البته اگر هدف اصلی شما از خرید آغوشی، استفاده از آن برای شیردهی است، باید در زمان تهیه این محصول دقت بیش تری به خرج دهید. معمولا آغوشی هایی که پیشرفته تر طراحی می شوند، برای شیردهی مناسب نیستند و برای استفاده به صورت چند حالته گزینه های بهتری به شمار می روند. آغوشی شیردهی نوزاد دارای ساختار ساده تر بوده و قیمت ارزان تری هم دارد.

آغوشی چه مارکی خوبه

هر پدر و مادری دوست دارد که بهترین وسایل برای سیسمونی نوزاد خود تهیه کند. از آنجایی که آغوشی مستقیما وزن نوزاد را روی کمر و شانه های شما می اندازد، باید در انتخاب مارک مناسب در زمان خرید توجه زیادی کرد. زیرا در صورت خرید آغوشی بی کیفیت و نامناسب، قطعا آسیب های جدی به ستون فقرات نوزاد و بدن خودتان وارد خواهید کرد. اما آغوشی چه مارکی خوبه؟ بهترین مارک آغوشی نوزاد کدام است و چگونه می توان آن را تهیه نمود؟

نحوه بستن آغوشی نوزاد

بستن آغوشی نوزاد شاید  به ظاهر کار پیچیده ای به نظر  برسد، اما اگر مراحل انجام آن را مشاهده کنید، خواهید دید که این کار بسیار ساده بوده و به راحتی و حتی به تنهایی می توانید از عهده آن برآیید. با توجه به اینکه نحوه بستن آغوشی نوزاد به صورت درست در حفظ ایمنی نوزاد و کاهش فشار وارده به کمر و گردن شما موثر است، توصیه می کنیم این ویدیو را ا انتها مشاهده کنید.

نتیجه آنکه

آغوشی نوزاد یکی از وسایل کاربردی در سیسمونی است که جابجایی و حمل و نقل کودک را بسیار ساده کرده است. اگر از والدینی هستید که ترجیح به حمل و نقل سبک و بی دردسر نوزاد خود دارید، آغوشی کودک برای شما گزینه ای ایده آل است. عواملی از جمله راحتی، وزن کم، انعطاف پذیری، قیمت مناسب، قابلیت استفاده به صورت چند حالته، بهره مندی از خدمات پس از فروش و گارانتی، از مهم ترین مواردی هستند که باید در زمان خرید آغوشی نوزاد به آن توجه ویژه ای کرد. آغوشی مارک اسپرینگ به عنوان یکی از بهترین و باکیفیت ترین محصولات بازار که توانسته کالاهای خود را به کشورهایی دیگر صادر کند، در حال حاضر پرطرفدار ترین برند تولید کننده آغوشگیر است. بهترین قیمت آغوشی بچه را می توانید از سایت اسپرینگ با خدمات پس از فروش معتبر و گارانتی دریافت کنید.

سوالات متداول

آغوشی تا چه وزنی را تحمل میکند؟

آغوشی با تحمل وزن بالا تولید می شود و البته این مساله بستگی به برند تولید کننده و کیفیت آن دارد. به عنوان مثال آغوشی اسپرینگ که یکی از بهترین برندهای بازار ایران و خارج از کشور است، تا 9 کیلوگرم تحمل وزن دارد.

آغوشی نوزاد از چند ماهگی استفاده می شود؟

سن استفاده از آغوشی نوزاد را باید 3 ماه تا یکسالگی دانست که اندازه کودک به قدری است که در آغوشی و بغل مادر به سادگی جای می گیرد و آسیبی به ستون فقرات و بدن مادر وارد نمی کند.

آیا آغوشی برای نوزاد ضرر دارد؟

در صورتی که از آغوشی خوب و استاندارد استفاده شود، این وسیله نه تنها ضرری به همراه ندارد، بلکه ابزاری کاربردی برای حمل و نقل کودک شما محسوب می شود.